Etykiety

sobota, 16 marca 2013

Smak dzieciństwa

Z tradycyjnych potraw, gołąbki są na liście tych do których chętnie wracam. Pamiętam oczywiście niezastąpiony smak, tych które przygotowywała babcia. Delikatne i wręcz rozpływające się w ustach, a zarazem syte. Po prostu pyszne. Kapusta, mięso mielone, ryż i przyprawy. To wszystko w sosie ze świeżych pomidorów. Obłędne. Zatęskniłam za tym smakiem i postanowiłam go sobie przypomnieć. Udało się!
 


A jakie są Wasze ulubione, tradycyjne potrawy? Macie takie?

2 komentarze:

  1. Pysznie Wyglądają :D a może napiszesz przepis dla mnie ? Mój chłopak uwielbia gołąbki a ja ich nie umiem robić :( Cel na jutro papryki nadziewane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Składniki, które będziesz potrzebowała to:
    główka młodej kapusty,mięso mielone, torebka ryżu, jajko, cebula, pomidory lub koncentrat pomidorowy oraz sól i pieprz.

    1. zdejmij z kapusty dwa/ trzy pierwsze liście i wyrzuć, a kapustę umyj,
    2. do garnka włóż i zalej zimną wodą kapustę, tak aby ta ją zakryła (posól)- po ok. 7 minutach od zagotowania wyjmij kapustę z garnka
    3. mięso, jajko, startą cebulę, ryż ugotowany na sypko, sól i pieprz połącz w osobnej misce i wymieszaj
    4. na dnie garnka ułóż 2-3 liście z kapusty. Zapobiegną nam przypaleniu się potrawy.
    5. po włożeniu gołąbków do garnka zalej je zimną wodą, dodaj liść laurowy i ziele angielskie
    6. na końcu dodaj koncentrat pomidorowy i dopraw do smaku (w momencie wrzenia wody w garnku, gdy kapusta jest już prawie miękka).
    7. ja osobiście na talerzu lubię doprawić jeszcze ketchupem

    Mam nadzieję, że choć trochę zrozumiale jest to napisane
    Smacznego i trzymam kciuki:)

    OdpowiedzUsuń